|
WyspyRPG Forum prywatne poświęcone RPG
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Samael
Administrator
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:37, 22 Cze 2014 Temat postu: Mechanika |
|
|
Hipotetycznie, jaka mechanika?
Jakbym miał prowadzić teraz, to bym wziął mechanikę z Marvela
Albo coś a la młotek - procentówka z profesjami
Albo coś typu d20
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amakiir
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:11, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
zależy jakie efekty chcesz
ja osobiście jestem zwolennikiem tego co jest w Only War, które wg mnie jest chyba najbardziej zoptymalizowaną mechaniką
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Samael
Administrator
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:58, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Co to jest Only War?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amakiir
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:02, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
wh40k gdzie gra się gwardią imperialną
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Samael
Administrator
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:19, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
I mechaanika jest pewnie podobna jak w Dark Heresy? "Profesje" i ścieżki rozwoju?
Zasadniczo to jest niezła koncepcja, ale jak dla mnie to ma dwie wady:
1. To zamknięty system - tzn. BG wszyscy należą do dość wąskiej grupy ludzi, w której występuje ograniczona ilość "profesji". W Wyspach tak nie ma. No chyba, żeby wprowadzić takie ograniczenie w założeniach kamapnii - np. w kampanii militarnej, czy korsarskiej
2. Dużo roboty dla mnie na etapie tworzenia systemu (rozpisanie drzewek dla tuzina profesji, nawet na pierwsze 2 poziomy). Musiałbym mieć pewność, że kamapania potrwa dłużej niż 3 sesje żeby się w to ładować (a z tym jak wiadomo u nas bywa różnie). A nie da się wziąć mechaniki na żywca z Only War - zbyt odmienne realia, raczej za dużo by trzeba zmieniać. Chyba. Nie znam tego systemu.
Trzecie wada, to że nie znam za bardzo systemu. No ale to jest do nadrobienia. Więc w sumie: pomysł niezły, ale tylko jeżeli w perspektywie byłoby dłuższe granie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
amakiir
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9514
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:32, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
no własnie jako takich profesji może nie być, mianowicie w wielkim uproszczeniu wygląda to tak:
- cech głównych jest bodajże 8 ( walka wręcz, siła, wytrzymałośc, zręczność, siła waoli, percepcja, ogłada, umiejętności strzeleckie)
- sa aptitude - ja to nazywam predyspozycje - kilkanaście do kazdego atrybutu + inne, typu finase, finezja itp itd
- są umiejętności( 3 stopnie 0, +10, +20) i zdolności, których koszt rozwoju/wykupienia jest zależny do dwóch rzeczy
* trudności i zaawansowania denje umiejętności/zdolności
* ilości posiadanych predyspozyji
czyli przykładowo jesli dana umiejętnośc/zdolnośc jest prosta i posiadamy dwa ( to max) prerekwizyty ta zdolność będzie tania i potem odpowiednio drożej
- do tego dochodzą cechy specjalne
dzięki czemu można praktycznie wszystko wygenerować od człowieka do bóstwa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Samael
Administrator
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:40, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Brzmi fajnie, ale ile z tego trzeba byłoby napisać na nowo? Bo część pewnie można przejąć tak jak jest, ale na pewno nie wszystko, bo jednak realia cokolwiek inne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Samael
Administrator
Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 5 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 9:43, 23 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Ja bym się skłaniał ku Marvelowi, bo system jest prosty, dynamiczny i otwarty, a ja go bardzo dobrze znam, więc wiem co i jak zmienić żeby pasował do realiów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|