Forum WyspyRPG Strona Główna WyspyRPG
Forum prywatne poświęcone RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WyspyRPG Strona Główna -> Wyspy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:37, 22 Cze 2014    Temat postu: Mechanika

Hipotetycznie, jaka mechanika?

Jakbym miał prowadzić teraz, to bym wziął mechanikę z Marvela

Albo coś a la młotek - procentówka z profesjami

Albo coś typu d20


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amakiir




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:11, 23 Cze 2014    Temat postu:

zależy jakie efekty chcesz

ja osobiście jestem zwolennikiem tego co jest w Only War, które wg mnie jest chyba najbardziej zoptymalizowaną mechaniką


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 8:58, 23 Cze 2014    Temat postu:

Co to jest Only War?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amakiir




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:02, 23 Cze 2014    Temat postu:

wh40k gdzie gra się gwardią imperialną

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:19, 23 Cze 2014    Temat postu:

I mechaanika jest pewnie podobna jak w Dark Heresy? "Profesje" i ścieżki rozwoju?

Zasadniczo to jest niezła koncepcja, ale jak dla mnie to ma dwie wady:

1. To zamknięty system - tzn. BG wszyscy należą do dość wąskiej grupy ludzi, w której występuje ograniczona ilość "profesji". W Wyspach tak nie ma. No chyba, żeby wprowadzić takie ograniczenie w założeniach kamapnii - np. w kampanii militarnej, czy korsarskiej

2. Dużo roboty dla mnie na etapie tworzenia systemu (rozpisanie drzewek dla tuzina profesji, nawet na pierwsze 2 poziomy). Musiałbym mieć pewność, że kamapania potrwa dłużej niż 3 sesje żeby się w to ładować (a z tym jak wiadomo u nas bywa różnie). A nie da się wziąć mechaniki na żywca z Only War - zbyt odmienne realia, raczej za dużo by trzeba zmieniać. Chyba. Nie znam tego systemu.

Trzecie wada, to że nie znam za bardzo systemu. No ale to jest do nadrobienia. Więc w sumie: pomysł niezły, ale tylko jeżeli w perspektywie byłoby dłuższe granie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amakiir




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:32, 23 Cze 2014    Temat postu:

no własnie jako takich profesji może nie być, mianowicie w wielkim uproszczeniu wygląda to tak:
- cech głównych jest bodajże 8 ( walka wręcz, siła, wytrzymałośc, zręczność, siła waoli, percepcja, ogłada, umiejętności strzeleckie)
- sa aptitude - ja to nazywam predyspozycje - kilkanaście do kazdego atrybutu + inne, typu finase, finezja itp itd
- są umiejętności( 3 stopnie 0, +10, +20) i zdolności, których koszt rozwoju/wykupienia jest zależny do dwóch rzeczy
* trudności i zaawansowania denje umiejętności/zdolności
* ilości posiadanych predyspozyji
czyli przykładowo jesli dana umiejętnośc/zdolnośc jest prosta i posiadamy dwa ( to max) prerekwizyty ta zdolność będzie tania i potem odpowiednio drożej
- do tego dochodzą cechy specjalne

dzięki czemu można praktycznie wszystko wygenerować od człowieka do bóstwa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:40, 23 Cze 2014    Temat postu:

Brzmi fajnie, ale ile z tego trzeba byłoby napisać na nowo? Bo część pewnie można przejąć tak jak jest, ale na pewno nie wszystko, bo jednak realia cokolwiek inne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 9:43, 23 Cze 2014    Temat postu:

Ja bym się skłaniał ku Marvelowi, bo system jest prosty, dynamiczny i otwarty, a ja go bardzo dobrze znam, więc wiem co i jak zmienić żeby pasował do realiów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WyspyRPG Strona Główna -> Wyspy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin