Forum WyspyRPG Strona Główna WyspyRPG
Forum prywatne poświęcone RPG
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Świat - pytania
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WyspyRPG Strona Główna -> Wyspy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 14:17, 10 Paź 2012    Temat postu:

Reptilioni sa mniej wiecej wielkosci czlowieka. Sa w pelni ladowi, nie musza sie nawadniac. Sa tez stalocieplni wiec choc nie lubia, to moga zyc w zimnym klimacie.

Ta, obrazek juz zmienilem

tak, jest mozliwosc grania innymi rasami niz podstawowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amakiir




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 11:32, 12 Paź 2012    Temat postu:

Jakoś nie pamiętam aby ta kwestia byla kiedykolwiek poruszana, wiec w związku z tym mam pytanie. Jak w wyspach wyglądają pory roku, zima lato lub odpowiednio pora sucha i deszczowa?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 14:28, 12 Paź 2012    Temat postu:

normalnie. Czyli zalezy gdzie. Oś i północ ma normalny cykl pór roku. Południe ma porę sucha i deszczowa, a dżungle xinu mają permanentna deszczowa.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 18:18, 12 Paź 2012    Temat postu:

Wydzieliłem ostatnich kilka pytań do nowego wątku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azaghal




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1954
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Sob 14:35, 13 Paź 2012    Temat postu:

Proszę o kilka zdań na temat wierzeń obowiązujących w świecie.

Konkretnie chodzi mi o to, czy:
- "Uniwersalny Kościół Osi" to monolit, czy jest podzielony na nurty,
- jaki jest jego stosunek do niewiernych/odstępców (jeśli tacy są) i czy ewentualna wrogość ogranicza się do pyskówek czy krucjat a`la średniowiecze,
- czy wśród niektórych ras istnieją kulty sił przyrody, szamanizm, druidyzm, itp cuda


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Azaghal dnia Sob 15:01, 13 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amakiir




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:15, 13 Paź 2012    Temat postu:

Wiem ze jest napewno inkwizycja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:35, 14 Paź 2012    Temat postu:

która zajmuje się raczej zwalczaniem demonologów i nekromantów niż heretyków.

Wygląda to tak: Kościół jest Uniwersalny - jest oficjalną religią całego Archipelagu i wszystkie inne formy kultu są zabronione i surowo zwalczane. Z drugiej strony, Archipelag jest zbyt pełen fantastycznie potężnych ras, żeby Kościół mógł sobie pozwolić na nadmierny konserwatyzm. Dlatego też jest kilka odłamów kościoła, specyficznych dla pewnych ras i/lub regionów, które są akceptowane przez Kościoł jak długo nominalnie uznają zwierzchność Teokraty w sprawach doktrynalnych i nie odchodzą zbytnio od podsatawowych prawd wiary. Te odłamy z kolei akceptują nominalną władzę Teokraty, jak długo on nie próbuje sprawować nad nimi władzy realnej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:56, 14 Paź 2012    Temat postu:

Te odłamy to:
- Zreformowany Elficki Kościół Prezbiteriański - raczej wyluzowana i pogodna forma religii, z samodzielnymi kongregacjamiu, dużym poziomem samorządności i silnymi elementami zaczerpniętymi z dawnego kultu natury (nie budują kościołów, a tylko ołtarzyki na leśnych polanach itp.) [taki hipisowski protestantyzm]
- Ortodoksyjny Kościoł Krasnoludów - wcześniejsza, bardziej "bogata" forma kultu, z bardzo silnym kultem krasnoludzkich świętych (przodków). Kościół ten odrzuca pewne reformy jakie zaszły w Kościele Uniwersalnym. [takie Prawosławie, zwłaszcza w warstwie "wizualnej"]
- Synowie Proroka - kult wyrosły w Khanacie Orków, należą do niego głównie orki (ale nie tylko). W zasadzie to nie różni się wiele od normalnego kościoła. Tyle że nie buduje kościołów. No i ma swojego własnego proroka (zmarłego już), który napisał pokaźną interpretacje nauki kościoła (dość ortodoksyjną) i którego wyznawcy uważają za najwyższy autorytet w sprawach religii. [taki trochę Islam]
- Patriarchat Xinu - jedyna różnica jest taka, że głową kościoła jest Patriarcha Xinu, który jest "równy" Teokracie, ale nie odrzuca go jako autorytetu. [taki koci Anglikanizm]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:59, 14 Paź 2012    Temat postu:

Formy kultu, które nie należą do jednego z tych odłamów są bardzo surowo zwalczane (włącznie z karą śmierci, choć stosy są zarezerwowane dla nielegalnych nekromantów i kultystów demonów)

Szamanizm jest formą magii, a nie kultu religijnego i jako taki nie jest w kręgu zainteresowań kościoła. Większość prymitywnych form kultu zostało wchłoniętych przez Kościoł jako kult świętych itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:08, 14 Paź 2012    Temat postu:

Co do inkwizycji, to są dwie: kościelna i Gildii Magów. Obie zajmują się przede wszystkim zwalczaniem nielegalnej nekromancji i demonologii. Z tym, że kościelna jest nieco mniej tolerancyjna i mniej legalistyczna. Nie pogardzi też ściganiem heretyków i obcych kultów, które Gildii nie interesują.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 4153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:46, 14 Paź 2012    Temat postu:

Czy jest coś takiego jak gildia kupiecka ogólno archipelagowa??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Samael
Administrator



Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9688
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 18:03, 14 Paź 2012    Temat postu:

Nie. Są lokalne.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin




Dołączył: 05 Kwi 2011
Posty: 4153
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:19, 14 Paź 2012    Temat postu:

Ok a czy w obszarze na którym gramy jest jakaś duża gildia? Ew. jak nie kupiecka to jakaś inna np. rzemieślników.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Marcin dnia Nie 19:25, 14 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
amakiir




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 9514
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:25, 14 Paź 2012    Temat postu:

Watpie jak bylo w opisie teren ksiest zostal dosyc mocno zdewastowany przez wojnę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Azaghal




Dołączył: 09 Maj 2010
Posty: 1954
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: in the middle of nowhere

PostWysłany: Nie 22:40, 14 Paź 2012    Temat postu:

Dzięki za wyczerpujące wyjaśnienia odnośnie wierzeń. Mam jeszcze pytanie odnośnie Wielkiej Rzeki: czy przepływa gdzieś w pobliżu księstw i czy jest jakaś organizacja sprawująca kontrolę nad żeglugą?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum WyspyRPG Strona Główna -> Wyspy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 2 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin